جناب آقای سعید مقیسه بعنوان " سرپرست مرکز تلویزیون تعاملی " منصوب شدند

جناب آقای سعید مقیسه بعنوان " سرپرست مرکز تلویزیون تعاملی " منصوب شدند

معاون محترم فضای مجازی سازمان در حکمی جناب آقای سعید مقیسه را بعنوان " سرپرست مرکز تلویزیون تعاملی " منصوب کردند .


متن  حکم به شرح زیر می‌باشد:​​

نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند جنابعالی و اهمیت تولید، تجمیع، فرآوری محتوای فاخر و حرفه ای و در عین حال مفید و سالم برای نشر در فضای مجازی به موجب این حکم با حفظ سمت بعنوان "سرپرست مرکز تلویزیون تعاملی" منصوب می‌شوید.

 

راهبرد اولیه معاونت فضای مجازی در بخش محتوا برای تلویزیون‌های صفحه بزرگ، مبتنی بر تجمیع و آماده سازی محتوای فاخر از آرشیو سازمان و همچنین شبکه‌­های رسانه ملی قبل و پس از پخش است، همچنین انتخاب صداگذاری سالم، صحیح و هدفمند برای نشر محتوای حرفه­ای مفید در فضای مجازی از وظایف جنابعالی است. همچنین باید به این مهم توجه نمود که در دسترس قرار گرفتن محتوای مفید منوط به دسترسی به فراداده ی اصیل، دقیق و حرفه­ای می­‌باشد، این فراداده حتما باید شامل سیستم شماره گذاری موثر جهت ردیابی میزان مشاهدات در سیستم‌های توزیع مختلف بوده و لازم است در فرآیندهای عرضه‌ی محتوا در بازار محتوا، بازبینی‌های حرفه‌ای و منطبق بر مقررات تدوین شده توسط سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر مد نظر قرار گیرد.

در مرحله ی بعد خرید حقوق نشر محتوای حرفه ای، بومی و سالمی که توسط شبکه های رسمی سازمان خریداری نمی‌شود و تولید محتواهای حرفه ای یا مشارکت با شبکه های سیما برای فضای مجازی نیز دردستور کار قرار گیرد که این محتواها می‌تواند شامل کانال‌های خطی و سایر محتواها جهت نشر در سامانه های IPTV یا سایر ناشران مورد تایید این معاونت باشد. بودجه ریزی دقیق و موثر برای تولید محتواهای مفید جهت نشر در فضای مجازی و شبکه سپهر با توجه به شاخص عملکردی این حوزه که میزان درگیر کردن هرچه بیشتر مخاطبان و افزودن تعداد آنها خصوصا در اقشار جوان و نوجوان است، از اولویت­‌های آن مرکز می‌­باشد.

 

از آنجا که سیاست‌های واگذاری نشر محتوای سازمان باید مبتنی بر مسایل تجاری و اقتصادی و همچنین مسایل فرهنگی و ملی باشد، حضور موثر شما در شورای تخصیص از اهمیت دوچندان برخوردار بوده لذا لازم است فرآیندها و مکانیزم‌های مالی موثری که همه ی ذی نفعان این حوزه را در بر میگیرد در طراحی شیوه نامه های فروش و واگذاری در دستور کار قرار گیرد تا شاهراه نشر محتوای مفید سازمان در فضای مجازی ایجاد گردد. ذی نفعان این حوزه علاوه بر بازاریابان محتوای سازمان، شبکه های رادیویی و تلویزیونی، آرشیو سازمان، اداره کل مالكيت فكري و حقوق بين الملل و اداره کل تامین و رسانه بین الملل است و از آنجا که یکی از اهداف این معاونت شفاف سازی و موثر کردن منابع درآمدی حاصل از فروش حق نشر محتوای سازمان به ناشران و دارندگان سرویس‌های رسانه‌­ای در فضای مجازی می‌­باشد، بودجه ریزی صحیح برای درآمدهای ناشی از این واگذاری ها بسیار مورد اهمیت است لذا علاوه بر محتوای سازمان، لازم است با طراحی مکانیزم‌های موثر، سامانه "بازار محتوا" را به عنوان مرجع خرید و فروش حق نشر محتوا برای همه ی ذی نفعان این حوزه تبدیل نمایید. اینکار نیازمند طراحی یک محصول متفاوت در حوزه ی محتواهای چند رسانه‌­ای می‌­باشد.

توسعه ی بازار محتوا به عنوان مرجع ردیابی میزان مشاهدات محتواهای منتشر شده از این سامانه و فرآیندهای اتوماسیون صوت و تصویری که باید در این سامانه توسعه یابند باید قابلیتهای رد یابی محتوا علاوه بر سایر فرا داده‌­های مورد نیاز برای در دسترس قراردادن آن را به این معاونت بدهد. توجه به ترویج خدمات و محتواهای منتشر شده توسط معاونت فضای مجازی یا مورد تایید آن در شبکه سپهر و ارتقاء سواد رسانه ای از دیگر اولویت‌های جنابعالی بوده و بایستی شبکه سپهر به یکی از شبکه های پر مخاطب سازمان صدا و سیما تبدیل گردد.

اتحاد و همگرایی تیم‌هایی که در مجموعه ی تحت امر شما فعالیت میکنند، تقسیم دقیق کارها و خروجی های مورد نظر هر اداره کل، تعیین شاخصهای عملیاتی آنها، دریافت خروجی های دوره ای و ماهانه از عملکرد آنها برای پیشبرد اهداف تعیین شده از مأموریت‌های جنابعالی است.

از خداوند متعال توفیقات روز افزون شما را در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مسئلت می­نمایم.